Monday, June 2, 2014

Jurnalul tatalui, luna a 8-a

 Au trecut foarte repede primele 8 luni din viata noului membru al familiei. Acum 8 luni venea pe lume din burta mamei lui si cu 8 luni inainte de asta am aflat pentru prima data de venirea lui iminenta.

 A fost o perioada plina de provocari, de obstacole greu de trecut, nopti nedormite, vizite la pediatru, scutece schimbate am trecut prin ceva birocratie si am avut foarte multe responsabilitati. Insa printre totate acestea au fost si clipe unice, frumoase, prin care am invatat sa ma bucur de miracolul vietii.

 Este incredibil cand vezi cum un copil se bucura sa te vada cand vii de la servici, cum se bucura cand te joci cu el si cand ii arati lucruri care pentru tine sunt simple insa pentru el sunt minunatii nemaivazute.

 Este de asemenea extraordinar sa il vezi cum evolueaza, de la nastere cand este extrem de mic si fragil si nu stie "nimic" pana acum cand deja se poate deplasa cat de cat, poate articula cateva sunete si intelege ce se intampla in jurul lui. Acum 17 luni era o celula insamantata cu viata, acum este un om mic care incet descopera lumea mare si complicata in care traim, care desi este nou venit pe lume ne-a schimbat viata si ne-a invatat sa apreciem cat de frumoasa si de pretioasa este, lectie pentru care trebuie sa ii multumim.

 De cand trebuie sa iesim la aer curat cu copilul am devenit mai activi si avem un stil de viata ceva mai sanatos decat pe vremuri cand vegetam in pat uitandu-ne la filme si mancand prostii.

Cateva dintre observatiile mele de pana acum:

 Copilul pare foarte sanatos, este destul de mare si voinic si pare sa se dezvolte normal. Eu sunt mult mai relaxat privind dezvoltarea lui decat mama lui insa se citeste pe fata lui ca este un copil sanatos si fericit.

 Copilul se pare ca are o afinitate pentru tehnologie, orice dispozitiv vede fie ca este un smartphone fie ca este un laptop sau o tableta, desi se afla in cealalta parte a camerei, face un efort sa se tareasca asa cum poate pana la el si sa il butoneze sau sa ii atinga ecranul desi nu ii este foarte clar ce efecte produce. Este putin nedumerit de laptopurile fara touchscreen care nu raspund la comenzile lui.

 Copilul nu doarme de loc conform parametriilor din specificatii. Conform pediatrului un copil de aceasta varsta ar trebui sa doarma cel putin 12-14 ore pe zi insa al nostru se multumeste cu doar 8 fragmentate de-a lungul zilei si a noptii.

Ii place foarte mult sa stea in cazemate pe care le construiesc eu din perne si paturi.

Nu pare sa il deranjeze mersul cu masina, de cele mai multe ori doarme si am reusit sa mergem cu el si la un drum mai lung, din Bucuresti pana la Sinaia.

Viata lui abia acum incepe si am privilegiul sa ii fiu alaturi la acest inceput. Lucrurile cele mai interesante sunt inca inaintea noastra si mergem cu incredere spre orizont. Voi reveni cu impresii noi odata ce mai invat sa fiu tata.

No comments:

Post a Comment